zmień miasto

Matura z języka angielskiego - sprawdź odpowiedzi

 Dziś maturzyści zdawali egzamin z najczęściej przez nich wybieranego języka obcego - angielskiego. Sprawdźcie rozwiązania do tego egzaminu!

Poniższe odpowiedzi nie są oficjalnymi udzielonymi przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. Są to rozwiązania przykładowe opracowane przez redakcję dlaStudenta.pl!

Zobacz również:

Arkusze maturalne z angielskiego

POZIOM PODSTAWOWY

1. Usłyszysz dwukrotnie wywiad z reżyserką filmów dokumentalnych. Zaznacz znakiem X, które zdania są zgodne z treścią nagrania (T – True), a które nie (F – False).

1.1. Sarah first went to the Arctic to make a film for TV - FALSE
1.2. Sarah made some wildlife films before filming Arctic Tale - TRUE
1.3. Arctic Tale is about changes in animals’ living habits - TRUE
1.4. Low temperatures are the main problem for film makers in the Arctic - FALSE
1.5. In the interview, Sarah presents her views on global warming - FALSE

2. Usłyszysz dwukrotnie pięć wiadomości. Do każdej wiadomości (2.1.–2.5.) dopasuj nagłówek podsumowujący jej treść (A–F). Wpisz rozwiązania do tabeli.

2.1. E. MUSICAL INSTRUMENT FOUND
2.2. F. PEOPLE SAVED FROM BURNING BOAT
2.3. A. CRIMINAL IN TROUBLE
2.4. D. MODERN SHIP DAMAGED
2.5. C. ANTI-CRIME MUSIC

3. Usłyszysz dwukrotnie wypowiedź na temat zakupów przez Internet. Z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią nagrania. Zakreśl literę A, B albo C.

3.1. B. the book wasn’t available in local bookshops.
3.2. A. needed to ask somebody for help.
3.3. C. There was a problem with his first idea for a password.
3.4. A. he had to change something in his registrat
ion form.
3.5. C. discovered he would get a discount on his next orders.

4. Przeczytaj tekst. Dobierz właściwy nagłówek (A-H) do każdego fragmentu tekstu. Wpisz odpowiednią literę w miejsca 4.1.-4.7.

4.1. B. THE HISTORIC SENTENCE
4.2. F. THE FIRST EDITION
4.3. D. WHAT IT IS ABOUT
4.4. A. WHAT READERS WISHED FOR
4.5. H. SUCCESSFUL ADAPTATIONS
4.6. G. WHY SO EXPENSIVE
4.7. C. A MONEY-MAKING LOCATION

5. Przeczytaj tekst. Zaznacz znakiern X, które zdania są zgodne z treścią tekstu (T - True), a które nie (F - False).

5.1. The family had grown by the time they moved to Mango Street - TRUE
5.2. The house on Mango Street belongs to the narrator's family - TRUE
5.3. The family dreamt of livìng in the country - FALSE
5.4. The family moved to Mango Street because the father had won a lottery - FALSE
5.5. The narrator felt ashamed at the end of the conversation with the teacher - TRUE
5.6. The narrator believes her parents’ promises of a better place to live after Mango Street - FALSE

6. Przeczytaj tekst. Z podanych odpowiedzi wybierz włąściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B, C albo D.

6.1. D. decided to talk about their illness in public
6.2. C. forgot to take the tablets.
6.3. D. during his stay in Gabon.
6.4. A. thought he had caught a different disease.
6.5. B. his work colleagues.
6.6. C. cares about his health more.
6.7. A. makes people more aware of dangerous disease.

7. Jesteś na kursie językowym za granicą. Napisz wiadomość do kolegi/koleżanki.
- Poinformuj o odwołaniu meczu, w którym mieliście wziąć udział po południu.
- Napisz, dlaczego mecz się nie odbędzie.
- Poproś o przekazanie wiadomości o odwołaniu meczu pozostałym kolegom/koleżankom.
- Zaproponuj sposób wspólnego spędzenia popołudnia.

8. Po egzaminie maturalnym razem z kolegami organizujesz spotkanie uczniów swojej klasy z nauczycielami. Napisz list do Anglika, który uczył was kiedyś języka angielskiego. W swoim liście:
- poinformuj o zamiarze zorganizowania spotkania z nauczycielami i wspomnij, gdzie to spotkanie się odbędzie
- zaproś na nie byłego nauczyciela i napisz, dlaczego zależy wam na jego obecności
- przedstaw pomysł przygotowania albumu klasowego i zaproponuj nauczycielowi przysłanie zdjęć do tego albumu
- poproś o potwierdzenie przybycia i zaoferuj pomoc w organizacji jego przyjazdu


POZIOM ROZSZERZONY

1. Uzupełnij każdą lukę (1.1.–1.5.) jednym wyrazem, przekształcając wyraz podany w nawiasie, tak aby otrzymać logiczny i gramatycznie poprawny tekst.

1.1. foolishness
1.2. deepen
1.3. quietly
1.4. coverage
1.5. glamorous 

2. Wykorzystując wyrazy podane drukowanymi literami, uzupełnij każde zdanie z luką, tak aby zachować sens zdania wyjściowego (2.1.–2.5.).

2.1. The moment he finishes his exams next month, he will have a lot of tree time.
2.2. Apart from Simon, all the students paid for the school trip.
2.3. She is naive to think she can get away with cheating.
2.4. Michael would do anything to avoid speaking in public.
2.5. He may not have seen her at the party. 

3. Wypowiedz się na jeden z trzech poniższych tematów. Wypowiedź powinna zawierać od 200 do 250 słów i spełniać wszystkie wymogi typowe dla formy wskazanej w poleceniu. Zaznacz wybrany temat, zakreślając jego numer.

- Coraz częściej organizowane są imprezy masowe na świeżym powietrzu, mające przybliżyć publiczności ważne wydarzenia historyczne. Opisz taką imprezę, odnosząc się do jej walorów edukacyjnych oraz sposobu zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom.

- Napisz opowiadanie o zawodach sportowych, w trakcie których osoba z publiczności przypadkowo spowodowała sytuację niebezpieczną dla zawodników.

- Niektóre szkoły średnie pozwalają uczniom zdecydować, których przedmiotów będą się uczyć w klasie maturalnej. Napisz rozprawkę, w której przedstawisz wady i zalety takiego rozwiązania.

4. Usłyszysz dwukrotnie wypowiedź Marka na temat jego nowego stylu życia. Zaznacz znakiem X, które zdania są zgodne z treścią nagrania (T – True), a które nie (F – False).

4.1. One of the jobs Mark did involved encouraging Indian farmers to produce genetically modified food. - FALSE
4.2. Mark considers money a major factor contributing to the pollution of the environment. - TRUE
4.3. Mark doesn't mind doing time-consuming domestic chores. - TRUE
4.4. Living without money has ruined Mark's social life. - FALSE
4.5. Mark is soon going to return to his previous lifestyle. - FALSE

5. Usłyszysz dwukrotnie wypowiedzi pięciu osób na temat muzyki. Do każdej wypowiedzi (5.1.–5.5.) dopasuj właściwe zdanie podsumowujące jej treść (A–F). 

5.1. E. The Internet will employ music in more creative ways.
5.2. C. It is vital to make the existing legal regulations work.
5.3. A. Most music lovers won't mind buying music from the net cheaply.
5.4. F. It is worth trying out solutions adopted in other countries.
5.5. D. There should be a different punishment for stealing music.

6. Usłyszysz dwukrotnie wywiad z instruktorką jazdy samochodem. Z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią nagrania. Zakreśl literę A, B, C albo D. 

6.1. D. wanted to be her own boss.
6.2. C. trains drivers who were involved in a collision.
6.3. B. adopt previously observed patterns of driving.
6.4. B. she chooses an instructor for her learners.
6.5. A. teach learners how to drive safely.

7. Przeczytaj tekst. Z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B, C albo D. 

7.1. D he found it difficult to recognize her.
7.2. C felt pleased with the interest the woman had taken in him.
7.3. A The woman disapproved of the food the man ordered for himself.
7.4. B considered the tip inadequate.
7.5. D he met her at the theatre.

8. Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Dobierz brakujące zdania, tak aby otrzymać logiczny i spójny tekst. W każdą lukę (8.1.–8.4.) wpisz literę, którą oznaczone jest brakujące zdanie (A–F). 

8.1. D. When I was a student, it didn't occur to me that time was something that I could manage.
8.2. A. What is so odd is that we actually have more time than we've ever had before.
8.3. F. It encourages us to get things done - and getting things done is surely satisfying.
8.4. B. After a day or two of best behaviour we go back to our old ways - only worse, as we feel like failures.

9. Przeczytaj tekst. Z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, tak aby otrzymać logiczny i gramatycznie poprawny tekst. Zakreśl literę A, B, C albo D. 

9.1. C. deadly
9.2. B. in
9.3. A. Rarely
9.4. D. All in all
9.5. C. has been eradicated
9.6. A. reside

Ciekawe artykuły

Komentarze, opinie, wypowiedzi (17)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj komentarz
  • Dyskryminacja dwujęzycznej [1]

    Uczniowie, ktorzy pisali angielski dla klas dwujęzycznych też chcą dowiedzieć się jak im poszło i bardzo się stresują. Prosze ich nie dyskryminować i dac jak najszybciej odpowiedzi!

    maturzysta, 2012-05-11, 20:41:10
  • kiedy [0]

    kiedy odpowiedzi dla dzwujęzycznej??

    sgh, 2012-05-11, 11:05:06
  • Dwujezyk [0]

    ?Kiedy beda odpowiedzi do dwujezycznej?

    Natt, 2012-05-11, 09:16:22
  • hm [0]

    jeśli powyższe odpowiedzi są wiarygodne, to mam 33 na 35. niby banał, ale jestem zadowolona, bo choć nie jest mi do niczego potrzebny, to dużo musiałam na to pracować, a zresztą te 2 pkt straciłam na ...

    biolchem, 2012-05-10, 17:58:39
  • banał [4]

    poziom rozszerzony to banał !!! for me :D:D:D

    kinga, 2012-05-10, 16:35:11
  • No już się przestraszyłam,bo mam spisane odpowiedzi jakie zaznaczyłam i rzeczywiście było chyba arku [0]

    .

    Aga, 2012-05-10, 15:01:37
  • Arkusze [0]

    Już można powiedzieć że były 2 wersje, też nie ten miałem, no ale można sprawdzić też w ten sposób.

    ZZa, 2012-05-10, 13:20:58
  • Drugi arkusz [0]

    No dokładnie nie ten arkusz miałam... ma może ktos ten drugi ?

    Angelika, 2012-05-10, 13:00:45
  • Hmm, to chyba... [2]

    ... nie jest ten arkusz, który ja miałam, bo tam było "Succesful Adaptations" jako pierwsze, czyli jako A...

    Makaronik, 2012-05-10, 11:12:31
Więcej miast »
REKLAMA

Ostatnio komentowane

Ostatnio czytane

FB dlaMaturzysty.pl reklama