zmień miasto

Matura z języka angielskiego - zobacz odpowiedzi

Większość maturzystów zadeklarowała egzamin z języka angielskiego jako swój obowiązkowy. Sprawdźcie odpowiedzi do dzisiejszej matury!

Poniższe odpowiedzi nie są oficjalnymi udzielonymi przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. Są to rozwiązania przykładowe opracowane przez redakcję dlaStudenta.pl!

POZIOM PODSTAWOWY

1. Usłyszysz dwukrotnie komunikat dotyczący konkursu. Zdecyduj, które zdania są zgodne z treścią komunikatu (T), a które nie (F). Zaznacz znakiem X odpowiednią rubrykę w tabeli.

1.1. The competition lasts more than a month. - T
1.2. The competition is open to both amateurs and professionals. - F
1.3. It is necessary to use the Internet to enter the competition. - T
1.4. People must send at least one photograph in every category. - F
1.5. The winner will receive $1,000 in cash. - F

2. Usłyszysz dwukrotnie wypowiedzi pięciu osób na temat pracy domowej zadawanej w szkole. Do każdej osoby (2.1. – 2.5.) dopasuj zdanie podsumowujące jej wypowiedź (A – F). Wpisz odpowiednie litery do tabeli. Jedno zdanie podane zostało dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.

2.1. - E - Too much homework may be bad for pupils’ health.
2.2. - C - Good teaching is more important than homework.
2.3. - B - Homework prepares you for further education.
2.4. - F - Homework should keep pupils busy.
2.5. - D - Homework should be more attractive.

3. Usłyszysz dwukrotnie wywiad z pisarzem. Z podanych możliwości odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B lub C.

3.1. - B - had to earn his own money.
3.2. - C - listen to the critical opinions of others.
3.3. - A - depends on how much he writes by lunchtime.
3.4. - B - anyone can think of a good story for a novel.
3.5. - C - satisfied with the profession he has chosen.

4. Przeczytaj oferty pracy. Do każdego z podanych zdań (4.1. – 4.8.) przyporządkuj właściwą ofertę (A – E). Wpisz odpowiednią literę w każdą rubrykę tabeli. Każda z liter może być użyta więcej niż jeden raz.

4.1. You will be educating a group of people. - D
4.2. You will have to gain some knowledge. - E
4.3. You must be good at talking to customers. - A
4.4. You will have to work weekly shifts. - B
4.5. You may have to work at weekends. - E
4.6. It is possible that you will work more hours in the future. - C
4.7. You should know how to work in stressful situations. - A
4.8. Experience is absolutely essential. - B

5. Przeczytaj tekst. Na podstawie informacji w nim zawartych zdecyduj, które zdania są zgodne z treścią tekstu (T), a które nie (F). Zaznacz znakiem X odpowiednią rubrykę w tabeli.

5.1. Schatz’s father told him to get dressed. - F
5.2. The doctor left a prescription for three medicines. - F
5.3. The boy asked his father to read to him. - F
5.4. The boy was afraid to have visitors in his room. - T
5.5. Schatz was listening carefully when his father was reading to him. - F
5.6. The story is about a misunderstanding. - T

6. Przeczytaj tekst. Z podanych możliwości odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B, C lub D.

6.1. - A - keeps away from new technologies.
6.2. - C - He has learned to work without access to the net.
6.3. - D - dislike getting too many emails.
6.4. - D - believes it is time-consuming.
6.5. - B - are not able to avoid using the Internet.
6.6. - B - explains why some people are not hi-tech fans.


POZIOM ROZSZERZONY

1. Uzupełnij każdą lukę jednym wyrazem, przekształcając wyraz podany w nawiasie, tak aby otrzymać logiczny i gramatycznie poprawny tekst.

1.1. improvement
1.2. resistant
1.3. unfortunately
1.4. shortage
1.5. psychiatrists
1.6. treatment

2. Wykorzystując wyrazy podane drukowanymi literami, uzupełnij każde zdanie, tak aby zachować znaczenie zdania wyjściowego. Nie zmieniaj podanych fragmentów i formy podanych wyrazów.

2.1. You should not have brought your pet snake with you.
2.2. We were about to leave the office when the phone rang.
2.3. I sent her a present to make up for my bad behaviour.
2.4. If it had not been for his help, I wouldn’t have finished it.

4. Usłyszysz dwukrotnie pięć komunikatów radiowych. Przyporządkuj do każdego komunikatu (4.1. – 4.5.) właściwy nagłówek (A – F). Wpisz odpowiednie litery do tabeli. Jeden nagłówek został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnego komunikatu.

4.1. - A - SECURITY ALERT AFFECTS PASSENGERS
4.2. - E - PASSENGERS SUFFER AS COMPANY COLLAPSES
4.3. - B - DELAYS ON MOTORWAY DUE TO FUEL SPILL
4.4. - F - TUNNEL CLOSED FOR SAFETY DRILL
4.5. - C - AIRLINE THREATENED WITH BANKRUPTCY

5. Usłyszysz dwukrotnie wypowiedź o pewnym zdarzeniu. Na podstawie usłyszanych informacji zdecyduj, które zdania są zgodne z treścią tekstu (T), a które nie (F). Zaznacz znakiem X odpowiednią rubrykę w tabeli.

5.1. The speaker believes her story may have a depressing effect. - F
5.2. The policeman followed the truck because it was speeding. - F
5.3. The speaker does not consider the UPS slogan attractive. - T
5.4. The number on the license plate of the truck was correct. - T
5.5. In the story, a spelling mistake helps to arrest a criminal. - F

6. Usłyszysz dwukrotnie wywiad z lekarzem. Z podanych możliwości odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B, C lub D.

6.1. - A - his mother suggested it.
6.2. - B - didn’t live with his father.
6.3. - B - pretended that she could read.
6.4. - C - became the best student in his class.
6.5. - D - became interested in during his medical studies.

7. Przeczytaj tekst. Z podanych możliwości odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B, C lub D.

7.1. - D - anticipation
7.2. - A - unaware she was learning names of things.
7.3. - D - she got frustrated during the lesson.
7.4. - C - realised how words function.
7.5. - B - could neither see nor hear the surrounding world.

8. Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Dobierz brakujące zdania (A – F), tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst. W każdą lukę (8.1. – 8.4.) wpisz literę, którą oznaczone jest brakujące zdanie. Dwa zdania podane zostały dodatkowo i nie pasują do tekstu.

8.1. - F - He went about achieving this goal by producing and selling cars cheaply at a time when they were affordable only for the very rich.
8.2. - E - Ford also discovered that producing spare parts and shipping them to market areas where they were put together helped lower production costs.
8.3. - A - However, this forward looking and ingenious businessman did not foresee one thing.
8.4. - D - Long hoods, trunks with tailfins, wraparound windshields, chrome grilles and bumpers were the embodiment of wealth.

9. Przeczytaj tekst. Z podanych możliwości odpowiedzi wybierz właściwą, tak aby otrzymać logiczny i gramatycznie poprawny tekst. Zakreśl literę A, B, C lub D.

9.1. - C - superstition
9.2. - B - should ever leave
9.3. - A - goes
9.4. - D - being kept
9.5. - C - made up
9.6. - D - as though

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

Więcej miast »
REKLAMA

Ostatnio komentowane

Ostatnio czytane

 
FB dlaMaturzysty.pl reklama