zmień miasto

Matura z języka niemieckiego - zobacz odpowiedzi

 Język niemiecki to drugi najchętniej wybierany  przez maturzystów  egzamin spośród języków obcych  Zobaczcie, jakie były odpowiedzi.
 
Poniższe odpowiedzi nie są oficjalnymi udzielonymi przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. Są to rozwiązania przykładowe opracowane przez redakcję dlaStudenta.pl!
 
POZIOM PODSTAWOWY
 
1. Zapoznaj się z treścią zadania. Po dwukrotnym wysłuchaniu wywiadu z Vereną Blum zdecyduj, które zdania (1.1.–1.5.) są zgodne z jego treścią (richtig – R), a które nie (falsch – F). Zaznacz znakiem X właściwe miejsca w tabeli. 
 
1.1. Ingo hat ein Lieblingsspielzeug. - R
1.2. Verena hat ihren Hund von einem Freund gekauft. - F
1.3. In fast jedem Haus gibt es zwei Hunde. - F
1.4. Frau Blum hat keine Probleme mit ihrem Hund. - R
1.5. Im Gespräch geht es um Gesundheitstipps für Hundebesitzer. - F
 
2. Zapoznaj się z treścią zadania. Po dwukrotnym wysłuchaniu wypowiedzi pięciu osób na temat kawiarni CENTRAL dopasuj do każdej osoby (2.1.–2.5.) właściwe stwierdzenie (A–F), wpisując odpowiednie litery do tabeli. Jedno stwierdzenie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej osoby. 
 
2.1. E (Anne) - Er/Sie empfiehlt das Café als Treffpunkt.
2.2. C (Karl) - Ihm/Ihr gefällt die zentrale Lage des Lokals.
2.3. F (Steffi) - Er/Sie war mit der Bedienung nicht zufrieden.
2.4. A (Peter) - Er/Sie kann das Essen empfehlen.
2.5. B (Silke) - Er/Sie spricht über die Getränke.
 
3. Zapoznaj się z treścią zadania. Po dwukrotnym wysłuchaniu wywiadu z Peterem wybierz zgodne z jego treścią odpowiedzi na pytania (3.1.–3.5.). Zakreśl literę A, B lub C. 
 
3.1. - B - Er geht in Mauerbach zur Schule.
3.2. - A - Weil er in Mauerbach einen Garten hat.
3.3. - C - Sowohl am Tag als auch abends ist dort viel los.
3.4. - C - Eine Wiener Spezialität essen.
3.5. - B - Die Verkehrsmittel länger fahren lassen.
 
4. Przeczytaj odpowiedzi młodej pisarki Niny (4.1.–4.8.) na pytania zadane w przeprowadzonym z nią wywiadzie. Dobierz do każdej odpowiedzi właściwe pytanie (A–I). Jedno pytanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej odpowiedzi. 
 
4.1. - C - Mit wie vielen Jahren hast du angefangen, Texte zu schreiben?
4.2. - H - Wie hast du deinen Roman „Das Amulett der Gerechtigkeit“ geschrieben?
4.3. - E - Haben die Figuren in deinen Romanen etwas mit dir und deinen Freunden zu tun?
4.4. - I - Hat sich dein Leben durch die Veröffentlichung deines Buches verändert?
4.5. - A - Liest du gerne Fantasy-Romane?
4.6. - G - Willst du mal Schriftstellerin werden?
4.7. - B - Was rätst du jungen Leuten, die, wie du, gerne schreiben?
4.8. - D - Was machst du, wenn du gerade nicht schreibst?
 
5. Przeczytaj tekst i zapoznaj się z treścią zadania. Wybierz właściwe, zgodne z treścią tekstu odpowiedzi na pytania (5.1.–5.6.), zakreślając literę A, B, C lub D. 
 
5.1. - C - Er wurde bei einem Autounfall verletzt.
5.2. - A - Junge Menschen.
5.3. - D - Schlafzimmer mit jeweils mehreren Betten.
5.4. - C - In Australien
5.5. - A - Die Touristen wollten lieber in Einzel- oder Doppelzimmern übernachten.
5.6. - D - In beiden sind die Preise nicht hoch.
 
6. Przeczytaj tekst i zapoznaj się z treścią zadania. Zdecyduj, które zdania (6.1.–6.6.) są zgodne z treścią tekstu (richtig – R), a które nie (falsch – F). Zaznacz znakiem X właściwe miejsca w tabeli.
 
6.1. Auf der MSM-Webseite findet man Sonderangebote für Testkäufer. - F
6.2. Sonja hat ein Fastfood-Restaurant getestet. - R
6.3. Die Testkäuferin musste MSM über das Resultat des Tests schriftlich informieren. - R
6.4. Sonja sollte die gekaufte Ware zurückgeben. - F
6.5. Die Arbeit als Testkäuferin gefällt Sonja. - R
6.6. Der Job eignet sich für kommunikative Menschen. - R
 

POZIOM ROZSZERZONY
 
1. Przetłumacz na język niemiecki fragmenty tak, aby otrzymać logiczne i gramatycznie poprawne zdania (1.1.–1.5.). Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań.
 
1.1. Entscheide, was du studieren willst.
1.2. Krakau ist eine der schönsten Stadt Polens.
1.3. Ich bitte dich, mir zu helfen.
1.4. Sie verlässt das Zimmer, ohne ein Wort zu sagen.
1.5. Die Resultate hängen von mir ab.
 
2. Przeczytaj zdania (2.1.–2.5.), a następnie uzupełnij luki, przekształcając odpowiednie fragmenty. Zastosuj inne konstrukcje gramatyczne, zachowując treść zdań wyjściowych. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań.
 
2.1. Er kann weder kochen noch das Auto reparieren.
2.2. Wenn Sie kein Geld dabei haben, können Sie auch mit Karte bezahlen.
2.3. Zwei Referate müssen in diesem Semester von dem Studenten geschrieben werden.
2.4. Der Apparat, der von mir gestern gekauft wurde, funktioniert fantastisch.
2.5. Natürlich, wir haben schon alle Fragen geantwortet.
 
4. Zapoznaj się z treścią zadania. Po dwukrotnym wysłuchaniu wywiadu z panią Gablé zdecyduj, które zdania (4.1.–4.5.) są zgodne z jego treścią (richtig – R), a które nie (falsch – F).
 
4.1. Dem Wunsch ihrer Mutter folgend heißt die Schriftstellerin „Gablé“. - F
4.2. Die Schriftstellerin schreibt derzeit am liebsten historische Krimis. - F
4.3. Am Arbeitsplatz von Frau Gablé befinden sich viele ungeordnete Unterlagen. - F
4.4. Ab und zu beschäftigt sich Frau Gablé mit Übersetzungen. - R
4.5. Die Schriftstellerin arbeitet gerade an ihrem neuen Buch. - F
 
5. Zapoznaj się z tytułami (A–G). Po dwukrotnym wysłuchaniu reklam (5.1.–5.5.) dopasuj do każdej z nich odpowiadający jej treści tytuł, wpisując odpowiednie litery do tabeli. Dwa tytuły zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej reklamy.
 
5.1. (Nummer 1): B - Stilvolle Küchenausstattung
5.2. (Nummer 2): G - Kunst, Kultur und Spaß für die Kleinen
5.3. (Nummer 3): D - Entspannung im Warmwasserbecken
5.4. (Nummer 4): C - Am besten mit Aufstrich oder Belag
5.5. (Nummer 5): E - Günstige Städtereisen
 
6. Zapoznaj się z treścią zadania (6.1.–6.5.). Po dwukrotnym wysłuchaniu rozmowy z panem Schillerem wybierz właściwe, zgodne z jej treścią dokończenia zdań, zakreślając literę A, B, C lub D.
 
6.1. - C - die Veranstalter ein interessantes Angebot haben.
6.2. - A - sie ihre Zeit gern mit Gleichaltrigen verbringen.
6.3. - B - sich erholen, aber auch etwas lernen.
6.4. - D - berücksichtigt das Geschlecht der Kunden.
6.5. - D - den Jugendlichen ständig etwas Interessantes anbieten.
 
7. Zapoznaj się z treścią zadania (7.1.–7.5.). Po przeczytaniu tekstu wybierz właściwe, zgodne z jego treścią dokończenia zdań, zakreślając literę A, B, C lub D.
 
7.1. - A - würden morgens gern etwas Süßes essen.
7.2. - C - wird der Umgang mit Nahrung geübt.
7.3. - D - die Essgewohnheiten in den Kindertagesstätten ändern.
7.4. - A - gesunde Pausensnacks für die Kinder eingeführt.
7.5. - B - eine ausgewogene Mischkost zu essen.
 
8. Przeczytaj informacje reklamowe biura architektonicznego (8.1.–8.4.). Dobierz do każdej z nich właściwy nagłówek (A–F). Dwa nagłówki zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej informacji.
 
8.1. - C - Wir arbeiten kundenorientiert und individuell.
8.2. - F - Wir planen präzise und exakt nach Preisliste.
8.3. - A - Wir sind persönlich erreichbar.
8.4. - E - Wir sind kompetent, haben Erfahrungen im In- und Ausland gesammelt.
 
9. Przeczytaj tekst, a następnie wybierz właściwe, poprawne pod względem gramatycznym i leksykalnym uzupełnienia luk (9.1.–9.6.). Wpisz do każdej z nich jedną z podanych możliwości A, B, C lub D.
 
9.1. A (aufzubessern)
9.2. B (für meinen)
9.3. B (aufnehmen)
9.4. C (einer)
9.5. D (sein)
9.6. C (käme)
 

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

Więcej miast »
REKLAMA

Ostatnio komentowane

Ostatnio czytane

 
FB dlaMaturzysty.pl reklama