-
uwaga [0]
W odpowiedziach są błędy, niektóre nie są pełne lub nie przedstawiają wszystkich możliwości odpowiedzi. Nie martwcie się na zapas,że coś napisaliście źle tylko szukajcie na innej stronie www prawdziwe...
nauczyciel, 2011-05-10, 17:12:17
-
34 rozszerzenie [1]
pH?raczej konkurencja, przecież obie rośliny rosły na takiej i takiej glebie, dopiero kiedy były razem nastapiło zróżnicowanie.
aaaa, 2011-05-10, 16:40:06
-
zad.29, a) rozszerzenie [2]
przecież tam chodzi o to że mają powstać różne białka, na skutek degeneracji kodu białko byłoby takie samo, ja napisałem że egzony są składane w innej kolejności.
aaaa, 2011-05-10, 16:37:30
-
Kompetencje [0]
Kto odpowiadał na te pytania? Jest tyle błędów, że szkoda tego czytać. Lepiej zamieszczać puste arkusze. Nawet przykładowe odpowiedzi powinny być poprawne.
nauczycielka, 2011-05-10, 16:24:12
-
Zadanie 26 [1]
Tam jest blad. Jakim cudem jak ojciec przekaze chromosom X to urodzi sie chlopak. Ojeciec przekazuje chromosom Y ze zmutowanym genem, a nie chromosom X
abc, 2011-05-10, 16:06:40
-
FOTOPERIOD [0]
Roślina pozbawiona liści nie wykazuje reakcji fotoperiodycznej, tzn. zmiany okresów ciemności i oświetlenie nie wpływają na jej zakwitanie. Jeżeli natomiast oddziaływać określonym fotoperiodem jedynie...
masakra, 2011-05-10, 15:55:14
-
FOTOPERIOD [0]
Roślina pozbawiona liści nie wykazuje reakcji fotoperiodycznej, tzn. zmiany okresów ciemności i oświetlenie nie wpływają na jej zakwitanie. Jeżeli natomiast oddziaływać określonym fotoperiodem jedynie...
masakra, 2011-05-10, 15:54:15
-
21 [2]
w zad.21 z rozszerzenia nie powinno być fałsz? Przecież np. skóra i jej wydzieliny są mechanizmami obronnymi a działają zawsze.
aaaa, 2011-05-10, 15:18:50
-
odpowiedzi [0]
Te odpowiedzi są w wielu przypadkach błędne i niekompletne... szkoda strzępić nerwów przed chemią.
Iwonka, 2011-05-10, 15:07:11
-
wątroba - magazyn [1]
jest błąd, ponieważ wątroba magazynuje nie tylko węglowodany ale również lipidy, np. cholesterol. Nie wiem, czemu nie jest to uwzględnione w tutejszym kluczu.
jakub, 2011-05-10, 14:56:27
-
wątpliwości [1]
Czy w rozszerzeniu, w zadaniu ósmym a) nie chodzi o to, że w probówce B zacznie wydzielać się gaz(powstanie piana) i czy w b) nie chodzi o to, ze enzym zdenaturowano aby stworzyć próbe kontrolną? Pozd...
S, 2011-05-10, 14:49:36
-
PROCESY [0]
ale przecież energia uwalniana jest w procesach katabolicznych a w procesach anabolicznych jest pochłaniana.
anka, 2011-05-10, 14:47:39
-
rozszerzona [0]
a co z zadaniem nr 6 punkt 2 wydaje mi się że powinno być prawda bo przecież w fazie jasnej fotosyntezy produkowana jest tzw siła asymilacyjna
sylwia, 2011-05-10, 14:29:04
-
..................................... [0]
no wlasnie ja tez mam inwersje w 23 jak moze byc translokacja jak tam nie ma przeniesienia ;/
i drewno przeciez jest odnawialne !!
jaaa, 2011-05-10, 14:04:33
-
prawdopodobienstwo wynosi [0]
75%
Maciejka, 2011-05-10, 14:03:45
-
Drewno [0]
Od kiedy to drewno nie jest odnawialne!!!???
Maciejka, 2011-05-10, 14:02:01
-
jeszcze jedno;P [1]
a sluchajcie jeszcze. Jak jest prawdopodobieństwo ze dzieci beda mialy "odstajace uszy;p" to moze byc 3:1 [trzy do jednego]??
Ja, 2011-05-10, 13:54:29
-
29 [0]
drewno jest odnawialne
kiki, 2011-05-10, 13:50:54
-
.. [0]
No to jesteśmy w domu. Tylko przydalby sie jeszcze taki klucz z objaśnieniami co ewentualnie uznaja..
Ja, 2011-05-10, 13:50:54
-
;] [0]
"ja" myślę, że to też poprawna odpowiedź/ zad. 29 - drewno jest odnawialne, kolejny błąd
ban, 2011-05-10, 13:48:13
-
29 [0]
29 w odnawialnym wydaje mi sie ze bedzie drewno a wam?
ttt, 2011-05-10, 13:48:06
-
Kurde:/ [0]
A o to pożywienie to nie konkurowały te "myszki z drugimi myszkami"? przeciez mieli tyle samo strzalek co sowa i żmija. Kto tak jeszcze mial?.. myslicie ze uznaja..? Tak z tym drewnem masz racje.
Ja, 2011-05-10, 13:47:15
-
... [0]
Mam pytanie czy 28 b) mogła by byc odpowiedź myszy i nornice ?
MARTA, 2011-05-10, 13:47:04
-
Kurde:/ [2]
A o to pożywienie to nie konkurowały te "myszki z drugimi myszkami"? przeciez mieli tyle samo strzalek co sowa i żmija. Kto tak jeszcze mial?.. myslicie ze unnaja..?
Ja, 2011-05-10, 13:46:00
-
yyy [0]
"Drewno, które jest odnawialnym zasobem naturalnym, spełnia wymagania " taka informacja jest nawet w necie
ajah, 2011-05-10, 13:45:33
-
23 [0]
Zgadzam sie odpowiedz C
Tomek, 2011-05-10, 13:41:32
-
tak:) [0]
Tez mialam inwersje właśnie i wydaje mi sie ze tu jest błąd.
Anna, 2011-05-10, 13:40:02
-
23 [0]
powinna być inwersja 9 (C)
Marta, 2011-05-10, 13:38:50
-
23. [0]
W 23. jest C. Inwersja. Przecież odwrócony jest odcinek chromosomu o 180 stopni(w II odcinek c i b, a w III e i d)
maturzysta, 2011-05-10, 13:36:31
-
;] [0]
23c, zgadza sie
ban, 2011-05-10, 13:36:29
-
23 zad [0]
w 23 tez chyba blad, nie? kto mial jeszcze c?
xxxx, 2011-05-10, 13:34:33
-
Zdanie 23 [0]
w zadaniu 23 jest inwersja na 1000000% odpowiedz C jest poprawna
Maturzysta, 2011-05-10, 13:32:50
-
maturka biol [0]
zadanie 20- ma byc zapobiega chorobom wady cewy nerwowej
Maturzysta, 2011-05-10, 13:29:26
-
;] [0]
ziomek mieśnie szkieletowe i skóra, w zadaniu było z 750 do 12500 a nie do 1250.
ban, 2011-05-10, 13:29:06
-
zad 10 [1]
Serce gdyż wzrosło o 550 a mięśnie szkieletowe o 500.
Ziomek, 2011-05-10, 13:26:01
-
zad 10 [3]
ej a w 10 zadaniu...najbardziej wzrosła skóra i miesnie szklieletowe a nie serce...
sandra, 2011-05-10, 12:59:42
-
Zadanie 11 [0]
W odpowiedzi do zadania 11 jest błąd. W 2 powinna być 'bierna'.
Pozdrawiam
endi, 2011-05-10, 12:56:05
-
Zadanie 1 [0]
Weglowodany- glikokaliks w blonie komorkowej wchodzi w sklad cukrow. Hmm dalam 5 tez i do Weglowodanow. Nie zalicza, co ;>?
Daria, 2011-05-10, 12:43:41
-
nie ma tragedii [0]
nie bylo zle. podstawowa matura byla prosta.
natalka, 2011-05-10, 12:42:44
-
Zadanie 1 [0]
Weglowodany- glikokaliks w blonie komorkowej wchodzi w sklad cukrow. Hmm dalam 5 tez i do Weglowodanow. Nie zalicza, co ;>?
Daria, 2011-05-10, 12:37:20
-
a co z rozszerzeniem [1]
Pojawią się może odpowiedzi do biologii rozszerzonej?
Proszę.
megi, 2011-05-10, 12:30:39
-
zadanie 5 ;/ [0]
eh
mo, 2011-05-10, 12:29:51
-
jak wam poszło? [0]
Jak Wam poszło?// nie było zle, co nie? Czekam na odp. Kasia
Kasiaak, 2011-05-10, 12:16:42
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Dodaj komentarzNie martw się, nie jesteś sama. Też myślałam, że hormony muszą być gdzieś dopasowane, więc przydzieliłam je do krwionośnego a tu w odpowiedziach okazuje się, że nigdzie nie miał być umiejscowione! To ...
Monika, 2011-05-10, 20:51:51mysle ze w zadaniu drugim nie do konca wiadomo o co chodzi w poleceniu. ogolnie zadanie mialabym dobrze zrobione ale nie pisalo ze jedna z odpowiedzi nie pasuje lub podana jest dodatkowo... dlatego mi...
ja, 2011-05-10, 19:12:08W zad 11 z podstawy to nie powinno być BIERNA zamiast CZYNNA? Przeciez jak się dostaje gotowe przeciwciała to organizm nic nie wytwarza, więc jest bierna. I w innym powinna być inwersja a nie translok...
BŁĄD?, 2011-05-10, 17:56:36W odpowiedziach są błędy, niektóre nie są pełne lub nie przedstawiają wszystkich możliwości odpowiedzi. Nie martwcie się na zapas,że coś napisaliście źle tylko szukajcie na innej stronie www prawdziwe...
nauczyciel, 2011-05-10, 17:12:17pH?raczej konkurencja, przecież obie rośliny rosły na takiej i takiej glebie, dopiero kiedy były razem nastapiło zróżnicowanie.
aaaa, 2011-05-10, 16:40:06przecież tam chodzi o to że mają powstać różne białka, na skutek degeneracji kodu białko byłoby takie samo, ja napisałem że egzony są składane w innej kolejności.
aaaa, 2011-05-10, 16:37:30Kto odpowiadał na te pytania? Jest tyle błędów, że szkoda tego czytać. Lepiej zamieszczać puste arkusze. Nawet przykładowe odpowiedzi powinny być poprawne.
nauczycielka, 2011-05-10, 16:24:12Tam jest blad. Jakim cudem jak ojciec przekaze chromosom X to urodzi sie chlopak. Ojeciec przekazuje chromosom Y ze zmutowanym genem, a nie chromosom X
abc, 2011-05-10, 16:06:40Roślina pozbawiona liści nie wykazuje reakcji fotoperiodycznej, tzn. zmiany okresów ciemności i oświetlenie nie wpływają na jej zakwitanie. Jeżeli natomiast oddziaływać określonym fotoperiodem jedynie...
masakra, 2011-05-10, 15:55:14Roślina pozbawiona liści nie wykazuje reakcji fotoperiodycznej, tzn. zmiany okresów ciemności i oświetlenie nie wpływają na jej zakwitanie. Jeżeli natomiast oddziaływać określonym fotoperiodem jedynie...
masakra, 2011-05-10, 15:54:15w zad.21 z rozszerzenia nie powinno być fałsz? Przecież np. skóra i jej wydzieliny są mechanizmami obronnymi a działają zawsze.
aaaa, 2011-05-10, 15:18:50Te odpowiedzi są w wielu przypadkach błędne i niekompletne... szkoda strzępić nerwów przed chemią.
Iwonka, 2011-05-10, 15:07:11jest błąd, ponieważ wątroba magazynuje nie tylko węglowodany ale również lipidy, np. cholesterol. Nie wiem, czemu nie jest to uwzględnione w tutejszym kluczu.
jakub, 2011-05-10, 14:56:27Czy w rozszerzeniu, w zadaniu ósmym a) nie chodzi o to, że w probówce B zacznie wydzielać się gaz(powstanie piana) i czy w b) nie chodzi o to, ze enzym zdenaturowano aby stworzyć próbe kontrolną? Pozd...
S, 2011-05-10, 14:49:36ale przecież energia uwalniana jest w procesach katabolicznych a w procesach anabolicznych jest pochłaniana.
anka, 2011-05-10, 14:47:39a co z zadaniem nr 6 punkt 2 wydaje mi się że powinno być prawda bo przecież w fazie jasnej fotosyntezy produkowana jest tzw siła asymilacyjna
sylwia, 2011-05-10, 14:29:04no wlasnie ja tez mam inwersje w 23 jak moze byc translokacja jak tam nie ma przeniesienia ;/ i drewno przeciez jest odnawialne !!
jaaa, 2011-05-10, 14:04:3375%
Maciejka, 2011-05-10, 14:03:45Od kiedy to drewno nie jest odnawialne!!!???
Maciejka, 2011-05-10, 14:02:01a sluchajcie jeszcze. Jak jest prawdopodobieństwo ze dzieci beda mialy "odstajace uszy;p" to moze byc 3:1 [trzy do jednego]??
Ja, 2011-05-10, 13:54:29drewno jest odnawialne
kiki, 2011-05-10, 13:50:54No to jesteśmy w domu. Tylko przydalby sie jeszcze taki klucz z objaśnieniami co ewentualnie uznaja..
Ja, 2011-05-10, 13:50:54"ja" myślę, że to też poprawna odpowiedź/ zad. 29 - drewno jest odnawialne, kolejny błąd
ban, 2011-05-10, 13:48:1329 w odnawialnym wydaje mi sie ze bedzie drewno a wam?
ttt, 2011-05-10, 13:48:06A o to pożywienie to nie konkurowały te "myszki z drugimi myszkami"? przeciez mieli tyle samo strzalek co sowa i żmija. Kto tak jeszcze mial?.. myslicie ze uznaja..? Tak z tym drewnem masz racje.
Ja, 2011-05-10, 13:47:15Mam pytanie czy 28 b) mogła by byc odpowiedź myszy i nornice ?
MARTA, 2011-05-10, 13:47:04A o to pożywienie to nie konkurowały te "myszki z drugimi myszkami"? przeciez mieli tyle samo strzalek co sowa i żmija. Kto tak jeszcze mial?.. myslicie ze unnaja..?
Ja, 2011-05-10, 13:46:00"Drewno, które jest odnawialnym zasobem naturalnym, spełnia wymagania " taka informacja jest nawet w necie
ajah, 2011-05-10, 13:45:33Zgadzam sie odpowiedz C
Tomek, 2011-05-10, 13:41:32Tez mialam inwersje właśnie i wydaje mi sie ze tu jest błąd.
Anna, 2011-05-10, 13:40:02powinna być inwersja 9 (C)
Marta, 2011-05-10, 13:38:50W 23. jest C. Inwersja. Przecież odwrócony jest odcinek chromosomu o 180 stopni(w II odcinek c i b, a w III e i d)
maturzysta, 2011-05-10, 13:36:3123c, zgadza sie
ban, 2011-05-10, 13:36:29w 23 tez chyba blad, nie? kto mial jeszcze c?
xxxx, 2011-05-10, 13:34:33w zadaniu 23 jest inwersja na 1000000% odpowiedz C jest poprawna
Maturzysta, 2011-05-10, 13:32:50zadanie 20- ma byc zapobiega chorobom wady cewy nerwowej
Maturzysta, 2011-05-10, 13:29:26ziomek mieśnie szkieletowe i skóra, w zadaniu było z 750 do 12500 a nie do 1250.
ban, 2011-05-10, 13:29:06Serce gdyż wzrosło o 550 a mięśnie szkieletowe o 500.
Ziomek, 2011-05-10, 13:26:01ej a w 10 zadaniu...najbardziej wzrosła skóra i miesnie szklieletowe a nie serce...
sandra, 2011-05-10, 12:59:42W odpowiedzi do zadania 11 jest błąd. W 2 powinna być 'bierna'. Pozdrawiam
endi, 2011-05-10, 12:56:05Weglowodany- glikokaliks w blonie komorkowej wchodzi w sklad cukrow. Hmm dalam 5 tez i do Weglowodanow. Nie zalicza, co ;>?
Daria, 2011-05-10, 12:43:41nie bylo zle. podstawowa matura byla prosta.
natalka, 2011-05-10, 12:42:44Weglowodany- glikokaliks w blonie komorkowej wchodzi w sklad cukrow. Hmm dalam 5 tez i do Weglowodanow. Nie zalicza, co ;>?
Daria, 2011-05-10, 12:37:20Pojawią się może odpowiedzi do biologii rozszerzonej? Proszę.
megi, 2011-05-10, 12:30:39eh
mo, 2011-05-10, 12:29:51Jak Wam poszło?// nie było zle, co nie? Czekam na odp. Kasia
Kasiaak, 2011-05-10, 12:16:42