zmień miasto

Licealiści mają coraz większy problem z matematyką

Z najnowszego raportu KE dotyczącego nauczania matematyki wynika, że co piąty polski uczeń osiąga słabe wyniki z tego przedmiotu, a resort nauki nie robi nic, aby to zmienić.

Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna, analitycy Eurydice wytykają Polsce, że nie określiła ona, co trzeba zrobić, aby wyniki uczniów z matematyki poprawiły się. Niski poziom nauki tego przedmiotu skutkuje tym, że na studia trafiają młodzi ludzie, którzy są wyszkoleni w powtarzaniu definicji i wzorów, a nie w kreatywnym myśleniu.

Z raportu wynika, że matematyki w polskich szkołach źle się po prostu uczy: brakuje odrębnych metod wykładania tego przedmiotu, istnieje anachroniczny system wyjaśniania zasad i pojęć matematycznych, a także zbyt ogólnikowo potraktowane są takie dziedziny, jak stosowanie matematyki w kontekście realnych, życiowych sytuacji czy rozumowanie matematyczne.

A jak polscy uczniowie, osiągający słabe wyniki z matematyki, wypadają na tle swoich rówieśników w innych krajach? W Polsce ich poziom utrzymuje się w okolicach 20,5 %. Gorzej jest tylko w Turcji i Rumunii, gdzie wynosi on 42 % i 47 %.

Najmniejszy procent uczniów mających problemy z matematyką jest w Finlandii (7,5 %). Następne w kolejności są: Lichtenstein, Grecja, Holandia, Belgia, Dania, Norwegia oraz Niemcy.

Średnia dla krajów OECD wynosi 15 %.

AP/DGP

Ciekawe artykuły

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

Więcej miast »
REKLAMA

Ostatnio komentowane

Ostatnio czytane

FB dlaMaturzysty.pl reklama