Matura z języka angielskiego - sprawdź odpowiedzi

2013-05-09 11:13:04

Dzisiejszy egzamin z języka angielskiego jest najczęściej wybieraną maturą z języka obcego. Sprawdźcie odpowiedzi do matury z angola!

Poniższe odpowiedzi nie są oficjalnymi udzielonymi przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. Są to rozwiązania przykładowe opracowane przez redakcję dlaStudenta.pl!

Zobacz również:

Arkusze maturalne z angielskiego

POZIOM PODSTAWOWY

1. Usłyszysz dwukrotnie fragment audycji radiowej na temat ciekawego maratonu. Zaznacz znakiem X, które zdania są zgodne z treścią nagrania (T–True), a które nie (F–False)

1.1.    Runners in this marathon cover over 40 kilometres every day - FALSE
1.2.    To stay in the race, the runner has to be faster than the riders on camels  - TRUE
1.3.    Each morning runners get water for the whole day - FALSE
1.4.    Runners are allowed to carry as much baggage as they want - TRUE
1.5.    The speaker instructs listeners on how to prepare for a marathon - FALSE

2. Usłyszysz dwukrotnie wypowiedzi pięciu osób na temat ślubu księcia Williama z Catherine Middleton. Do każdej osoby (2.1.–2.5.) dopasuj zdanie podsumowujące jej wypowiedź (A–F). Wpisz rozwiązania do tabeli.

2.1. D.   I admired the bride’s appearance.
2.2. A.   I felt proud and patriotic.
2.3. F.    I felt a bit sad watching the ceremony.
2.4. B.   I did not notice much interest in the event.
2.5. E.   I was touched by the emotions of the crowd.   

3. Usłyszysz dwukrotnie wywiad z opiekunką zwierząt w zoo. Z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią nagrania. Zakreśl literę A, B albo C.

3.1. A. couldn’t earn her living in another way.
3.2. A. limit direct human contact with animals.
3.3. C. A zookeeper should be fit.
3.4. B. are better educated than older keepers.
3.5. C. presents different aspects of her job.

4. Przeczytaj tekst. Dobierz właściwe podsumowanie (A–H) do każdego fragmentu tekstu. Wpisz odpowiednią literę w miejsca 4.1.–4.7.

4.1. C.    Divide the selection process into parts.
4.2. F.     Prepare a few questions to ask over the phone.
4.3. A.    Plan when to meet each candidate.
4.4. D.    Think of the right place.
4.5. H.    Talk it over with other flatmates.
4.6. G.    Don’t hurry with the final decision.
4.7. B.    Talk to the candidate’s colleagues.

5. Przeczytaj tekst. Zaznacz znakiem X, które zdania są zgodne z treścią tekstu (T – True), a które nie (F – False).

5.1. After six months in Florence, Sue was satisfied with her progress in Italian - TRUE
5.2. When living in Italy, Sue remained very close to her friends back home - FALSE
5.3. Sue’s friend sent her an unusual drawing for her 19th birthday - FALSE
5.4. Niccolo reminded Sue of herself when she was the same age - TRUE
5.5. Sue tricked Niccolo into doing everyday things he didn’t like  - TRUE
5.6. The story is about how a girl celebrated her birthday with relatives in Italy - FALSE

6. Przeczytaj tekst. Z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B, C albo D.

6.1. D.    He was single all his life.
6.2. B.    sometimes gave him unexpected gifts.
6.3. A.    were impressed by his handwriting.
6.4. C.    a British monarch.
6.5. A.    boxes.
6.6. D.    show the collection to the public.
6.7. C.    somebody’s lifetime hobby.

7. Studiujesz za granicą. Jesteś odpowiedzialny(-a) za organizację spotkania ze znanym naukowcem. Napisz ogłoszenie, w którym:

  • przedstawisz tematykę spotkania
  • poinformujesz, gdzie to spotkanie się odbędzie
  • wspomnisz, co dostanie każdy uczestnik spotkania
  • poprosisz o przygotowanie pytań do zaproszonego gościa.

8. Założyłeś(-aś) wraz z kolegami klub młodzieżowy w Twojej miejscowości. W liście do kolegi z Wielkiej Brytanii:

  • poinformuj o tym fakcie i wyjaśnij, dlaczego postanowiliście założyć ten klub
  • opisz, w jaki sposób reklamowaliście swój klub i co było główną atrakcją w dniu jego otwarcia
  • napisz, na czym polega działalność waszego klubu, i opisz reakcję mieszkańców na podejmowane przez was działania
  • zachęć kolegę do udziału w konkursie na nazwę klubu i wspomnij, gdzie znajdzie informacje o tym konkursie.

POZIOM ROZSZERZONY

1. Uzupełnij każdą lukę (1.1.–1.5.) jednym wyrazem, przekształcając wyraz podany w nawiasie, tak aby otrzymać logiczny i gramatycznie poprawny tekst. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych wyrazów.

1.1. optional
1.2. automatically
1.3. safety
1.4. suggestions
1.5. enable

2. Wykorzystując wyrazy podane drukowanymi literami, uzupełnij każde zdanie z luką, tak aby zachować sens zdania wyjściowego (2.1.–2.5.). Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna i gramatyczna wpisywanych fragmentów zdań.

2.1. made it hard for
2.2. should not have allowed
2.3. you mind carrying
2.4. is said to be
2.5. not paying attention

3. Wypowiedz się na jeden z trzech poniższych tematów. Wypowiedź powinna zawierać od 200 do 250 słów i spełniać wszystkie wymogi typowe dla formy wskazanej w poleceniu. Zaznacz wybrany temat, zakreślając jego numer.

1.Coraz więcej osób, zamiast gotować obiady w domu, korzysta z gotowych dań kupionych w supermarketach. Napisz rozprawkę, w której przedstawisz wady i zalety takiego rozwiązania.

2.Napisz opowiadanie o dwóch nastolatkach, którzy podczas zwiedzania starego zamku dokonują niezwykłego odkrycia, dzięki czemu stają się sławni.

3.Opisz znaną Ci imprezę, która łączy ideę współzawodnictwa z popularyzacją integracji z osobami niepełnosprawnymi.

4. Usłyszysz dwukrotnie rozmowę na temat Projektu Gutenberg. Zaznacz znakiem X, które zdania są zgodne z treścią nagrania (T – True), a które nie (F – False).

4.1. When talking about the beginnings of Project Gutenberg, Hart points to international cooperation as a novel feature - TRUE
4.2. Hart started Project Gutenberg by scanning texts into a computer - FALSE
4.3. Hart came up with the idea for Project Gutenberg while shopping for groceries - FALSE
4.4. Hart explains what he and Gutenberg have in common - TRUE
4.5. In the interview, Hart gives reasons for the popularity of e-books - FALSE

5. Usłyszysz dwukrotnie pięć wiadomości sportowych. Do każdej wiadomości (5.1.–5.5.) dopasuj właściwy nagłówek (A–G). Wpisz rozwiązania do tabeli.

5.1. C. IMPRESSIVE START DESPITE PROBLEMS
5.2. D. INJURIES SLOW DOWN PLAYER’S CAREER
5.3. G. UNEXPECTED DEFEAT FOR CURRENT TABLE LEADERS
5.4. E. TEAM FOCUSED ON GETTING BACK TO THE TOP
5.5. A. DISMISSAL OF THE COACHING TEAM

6. Usłyszysz dwukrotnie wypowiedź na temat zajęć Zumby. Z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią nagrania. Zakreśl literę A, B, C albo D.

6.1. D. had been discouraged by another type of dance class.
6.2. A. the trainer had to change the usual music.
6.3. C. discovered something surprising about herself.
6.4. B. she finds the classes very relaxing.
6.5. C. share her experience of a new fitness routine.

7. Przeczytaj tekst. Z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B, C albo D.

7.1. C. persuade the narrator to take on Robert Oliver’s case.
7.2. A. did not justify his behaviour in any way.
7.3. A. got slightly suspicious but eventually agreed.
7.4. D. set off on a trip financed by his parents.
7.5. B. The statue the narrator drew had been buried underground for some time.

8. Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Dobierz brakujące zdania, tak aby otrzymać logiczny i spójny tekst. W każdą lukę (8.1.–8.4.) wpisz literę, którą oznaczone jest brakujące zdanie (A–F).

8.1. E. The latter group is comprised of venture multimillionaires with years of experience in evaluating products.
8.2. B. They are also required to specify the amount of money they want to receive from the dragons.
8.3. F. This can lead to the contestant receiving multiple financial backing, with the benefit of a broader range of expertise.
8.4. D. Strangely enough, Dragons’ Den failures need not always be failures outside the show.

9. Przeczytaj tekst. Z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, tak aby otrzymać logiczny i gramatycznie poprawny tekst. Zakreśl literę A, B, C albo D.

9.1. C. is being called
9.2. D. fortune
9.3. A. in
9.4. B. former
9.5. C. Although
9.6. D. must have been

Słowa kluczowe: matura 2013 język angielski odpowiedzi klucz odpowiedzi rozwiązania poziom podstawowy rozszerzony

Komentarze, opinie, wypowiedzi (4)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj komentarz

Matura w pytaniach i odpowiedziach - Matura od A do Z

Matura z języka rosyjskiego - sprawdź odpowiedzi

Zobaczcie, jakie były odpowiedzi do matury z rosyjskiego!

Matura z biologii - sprawdź odpowiedzi

Prezentujemy odpowiedzi do dzisiejszej matury z biologii!

Matura z języka niemieckiego - sprawdź odpowiedzi

W środę maturzyści zdawali egzamin z języka niemieckiego! Zobaczcie, jak należało odpowiadać na pytania!

Matura z niemieckiego - sprawdź odpowiedzi

Niemiecki jest drugim najczęściej wybieranym przez maturzystów przedmiotem. Sprawdźcie odpowiedzi do tego egzaminu!

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Sposoby na zdaną maturę z matematyki! 5 praktycznych porad

Zobacz, jak podejść do matury z matematyki, aby osiągnąć sukces.

Gap year - czy warto się na to zdecydować?

Czym jest gap year? Czy zawsze przynosi korzyści?

Sen a matura - jak uzyskać najlepsze wyniki?

Dowiedz się, dlaczego warto zatroszczyć się o dobry sen i czemu jest aż tak ważny dla naszej pamięci.

MATURA 2024 - ARKUSZE
REKLAMA
Ostatnio czytane
Matura z geografii - zobacz odpowiedzi - matura 2010 geografia odpowiedzi klucz poziom podstawowy proponowane przykładowe rozwiązania

Geografia zawsze cieszyła się powodzeniem wśród maturzystów. Zobaczmy, jakie były odpowiedzi do dzisiejszego egzaminu maturalnego z tego przedmiotu.