Kampania społeczna "Dobrze Cię Widzieć" - edukacja najmłodszych o bezpieczeństwie na drodze
2018-10-18 11:52:11Kampania społeczna "Dobrze Cię Widzieć" została zainaugurowana 15 października w szkole podstawowej im. Jana Wawrzynka w Kuźni Raciborskiej przez minister edukacji narodowej Annę Zalewską oraz ministra sprawiedliwości Zbigniewa Ziobro. Obecny był również ambasador kampanii Cezary Pazura.
3 mln kamizelek odblaskowych dla uczniów w całej Polsce
Celem kampanii "Dobrze Cię Widzieć" jest zwiększenie świadomości społecznej związanej z zagrożeniami w ruchu drogowym i realne przeciwdziałanie wypadkom. Podczas inauguracji obecnych było 370 uczniów. Mieli oni okazję porozmawiać z aspirantem sztabowym Pawłem Dobają, który mówił o zasadach bezpiecznego zachowania na drodze. Otrzymały także kamizelki odblaskowe oraz ulotki informujące o "7 odblaskowych radach drogowych". Z kolei nauczyciele otrzymali konspekty dotyczące tego tematu, dzięki którym będą mogli przeprowadzić dodatkowe lekcje.
Podczas spotkania odbył się także premierowy pokaz spotu reklamowego dotyczącego bezpiecznego zachowania się na drodze, w którym wystąpił Cezary Pazura.
Kampania "Dobrze Cię Widzieć" to ważny element edukacji najmłodszych uczestników ruchu. Jak wynika ze statystyk, w ostatnim roku doszło do 2 822 wypadków drogowych z udziałem dzieci - 56 z nich miało skutek śmiertelny. Bezpłatne kamizelki odblaskowe w najbliższym czasie mają trafić do 3 milionów uczniów w całej Polsce.
PO
fot. www.pixabay.com
źródło: www.men.gov.pl