Problem z przepisywaniem ocen w szkołach podstawowych - dyrektorzy apelują o zmiany!
2018-10-30 10:42:33Nowa podstawa programowa wywołała wiele problemów w polskich szkołach podstawowych. Jednym z nich jest zmiana nazw przedmiotów w stostunku do gimnazjum. Z tego powodu dyrektorzy nie wiedzą, w jaki sposób przepisywać oceny osobom, które nie otrzymały promocji na tym etapie edukacji i wróciły do podstawówki.
Wniosek do resortu edukacji
Zrzeszenie dyrektorów szkół wystąpiło do Ministerstwa Edukacji Narodowej z wnioskiem o usunięcie problemu opisanego powyżej. Błąd tkwi w rozporządzeniu dotyczącym dyplomów, świadectw i innych druków szkolnych.
Czego dotyczy problem?
Problem pojawił się dokładnie w momencie, gdy zmieniły się nazwy niektórych przedmiotów. W gimnazjum mamy technikę i biologię, geografię, fizykę chemię, a w szkole podstawowej zajęcia techniczne i przyrodę. Różnice te sprawiają, że część uczniów może przez kilka lat uczyć się przedmiotu, który później nie pojawi się na świadectwie. Dotyczy to zwłaszca osób z oceną niedostateczną w gimnazjum. Ich brak promocji do następnej klasy sprawił, że wrócili oni do podstawówki.
W tej sytuacji dyrektorzy mogliby przepisać im oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, jednak różne nazwy przedmiotów sprawiają, że nie można tego zrobić. Podobny problem pojawił się już w 2003 roku, gdy placówki mogły decydować, czy uczniowie będą uczyć się muzyki i plastyki, czy jednak pójdą na jedne zajęcia o nazwie "sztuka".
Rozwiązanie problemu
Ministerstwo Edukacji Narodowej musi w tej sytuacji działać, aby zapobiec dalszym problemom związanym z niedopracowaniem wprowadzonej reformy szkolnictwa. Wniosek przez dyrektorów został już złożony, więc teraz należy czekać na efekty. Według resortu edukacji powyżej opisana sytuacja jest już analizowana przez departament merytoryczny.
PW
fot. Pexels.com
Źródło: serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja